PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Jumaat, 9 Disember 2011

Pengalaman pertama menjaga orang tua

Halu halu.. Lame tak update entri yek. Ouh saya dah tuka header yang tak seberapa. Kalo suka sila angguk itu u punya kepala walaupon aku tak nampak.HAHA. Sekarang nampak tak kat tajuk entri aku nak citer pasal sape?

Nenek aku...... Hari ini aku baru jek hantar nenek aku pulang. Sejak dia sampai ke rumah aku tengok dia kelihatan uzur sket. Hmm., sedih aku tengok. Ayah aku cakap sepupu aku jaga baik nenek aku. Hmm., ayah ni macam tak percaya aku pon boleh jaga orang tua tuh. Ahha dalam masa seminggu dapat aku mandikan dia, masak tok dia. Masak tuh time hari minggu jela sebab waktu bekerja takde orang kat rumah so aku malas sket masak. Then yang paling best saat memakaikannya pampers. Aku dah rase macam jaga baby. Yela orang tua bila dah tua ibarat macam baby. So kena la beri perhatian lebih. Tapi takde laa susah sangat pon jaga orang tua ni. Kalau kita sayang orang tua kite mesti tiada kata rungutan dan malas kan ? hehe.

Kesian jugak kalau ada orang di luar sana sampai bergaduh adik beradik sebab tak nak jaga orang tuanya. Alasannya tak boleh tahan bau najis la, busy bekerja laa. Cuba laa kalau anda ditempat mereka yang memerlukan. Alangkah sedihnya dan terkilan kalau dapat tahu susah payah membesarkan anak-anak, tapi itu balasannya. Janganlah jadik begitu. Peliharalah mereka selagi mereka masih ada. Jangan pulak dah tiada nanti baru menyesal.




Ending cite aku nih., hope nenek aku sihat dan panjang umur. Sejak aku dan adik tolong jaga dia ni batuk pon kurang and dah banyak bercakap pulak aku tengok. HAHA. Nenek la satu2nya yang tinggal. Janganlah apa-apa jadik padanya sebab aku sayang dia.

PEACE ^^

2 ulasan:

azalia hjsalleh berkata...

seronok jge org tua..
i penah mandikan my nenek
hakikatnya nenek i tu malu.. & dia kalau boleh nk berdikari sendiri
i love my nenek
now i just ada 1 org nenek je =(

Tanpa Nama berkata...

tank leopard indo bakalan bantai tank pt 91 malay kahkahkah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...