PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Rabu, 12 Januari 2011

Ingat pesan dia

Arini aku belajar sesuatu kat kelas Sir Izam. Selama nih aku mengeluh. Yelar aku sangat low dikalangan kawan aku. Nampak sangat aku terasa ditinggalkan, terasa diri hina bila kiter bodoh.


Aku rasa nak give up p0n ader. Aku menangis sebab aku takot mak bapak aku taw yang aku hampir2 lagik nak jatoh. Tapi ader lecturer nih darh bagi advice yang aku rasa ia menaikkan semangat aku tok teruskan perjuangan ke menara gading walaupon lambat.

Ok, sir pernah cakap yang dia xpenah bagi student dia fail. Tapi dia tanya antara gred F dan D mana korang akan pilih? Ramai yang jawab D sebab mesti nak luluskan. Tapi kiter kene taw Diploma pasti akan dapat. Sekarang ramai orang pandai. Biler kita akan ditemu duga nanti pasti orang akan tengok result kita. 

Cantik ke kalo tengok result kita setakat lulus jek? Sume C D C D. So daripada lecturer tengok kiter lulus cukop2 makan lebeyh baik kita cuba perbaiki. Kebanyakannya subjek yang kita repeat mesti keputusannya dua kali ganda lebeyh bagos daripada lulus cukop2 makan. Itu pon kalo korang xmain2 kan?

Sebelom nih aku marah n rasa x adil kenapa diorang lulus tapi aku mesti jek ada yang xkena. Bila aku darh dengar apa yang sir cakap ader betolnya. Lepas nih kalo laa aku xlulus lagik aku akan redha n terima seadanya. Sebab gagal sekarang bukannya gagal selamanya. 

Mana taw mungkin aku akan graduate lambat tapi keputusan aku terbaik punya ! Kepada lecturer yang pernah gagalkan aku, aku nak mintak maaf kat diorang sebab aku marah mereka buat camtuh. Mungkin mereka nakkan yang lebeyh baik daripada tuh sebab tuh aku kena belajar dari kesilapan.

Aku darh janji pada diri aku tahon nih nak belajar betol2. Xnak main2 lagik. So kepada korang yang rasa darh hampir nak putus asa tolong lah jangan berfikiran cetek ! Peluang sentiasa ada tok kiter. Hanya cepat atau lambat jek.

  

P/S : Aku rindu izan ! HAHA (tetiba)

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...