Sabtu, 1 Januari 2011

Coretan Isi Hati

Aku suka menulis. Waktu sekolah dulu penulisan aku memang the best. Tapi nak menulis kene ade mood. Kene kosongkan minda. Kalo bole aku xsuka orang kaco aku tengah menulis atau bahasa seninya berkarya. Wah serius ker aku nih? Aku suke baca cerita yang pelik. Menggunakan bahasa yang boleh kiter bayangkan peritnya orang yang ader dalam citer tuh, gembiranya hati die, sedihnya hinggakan airmata jatuh ketika membaca. 


Ouh sejak aku ader blog ni aku rase bukan benda yang suka2 aku inginkan. Banyak aku belajar bila aku terbaca entry Fynn Jamal. Aku suke cara die meluahkan rasa dengan menulis kat blog. Mungkin ader bagusnya blog nih. Mula2 aku ingat blog tempat tok bersosial jek. Tapi biler aku tengok2 dari sini kiter dapat buat2 macam. Aku rase aku nak buat blog nih sebagai rutin harian aku. Yang biler sedih aku akan luahkan, biler gembira aku ceritakan n biler bosan aku mengadu.HAHA.

Orang kenal aku bukan orang yang serius. Sume orang yang kenal aku takkan bole serius sebab mungkin aku joker bagi mereka. Ouh silap. Tapi ini lah aku sebenarnya. Mungkin hati mendewasakan aku. Aku rase n sedar sepanjang hidup aku banyak membuang masa. Aku harap korang faham. Aku perlukan ruang untuk berjaya. Jangan rendah2kan aku, jangan lemahkan semangat aku dan jangan buat aku putus asa. Kerana aku xmampu lakukannya kalo ader yang menghalang. Belum masenya aku dapat ukir senyuman mak ayah. Dari kecil hinggalah besar hampa segalanya.

Ini kisah aku. Hampir genap 20 umurku. Tapi masih ader kosong. Aku ingin bahagia. Bahagia melihat mak ayah bersama, bahagia melihat adik aku menempuhi alam sebagai manusia, bahagia melihat abang aku menjadik contoh kepada adik beradik. Hanya itu yang kuharapkan. Agar itu membakar semangat ku tok berjaya. 

Aku ingin kongsi kehidupan seorang hawa yang bernama NOOR ASHEKIN BINTI RAZALI. Bermula lah kisah hidup aku.



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...