PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Jumaat, 24 Disember 2010

Give up la weh !

Nite all~ Tibe aku teringat kat member aku nih. Semalam ader lepak gan die jap. Thanx laa datang umah aku. Hurm borak2 gan die tibe2 aku dengar die nak berhenti belajar. OMG sampai camtuh  keputusan die sekali. 

Kenapa agaknya? Die cakap die darh putus asa. Kenapa begitu cepat sekali die amik keputusan melulu. Mungkin bidang atau subjek yang die amik terlalu sukar bagi die. Lagipon die banyak tertekan kebelakangan nih. Xtaw lagik samada die serius  nak berhenti ke x. Tapi darh separuh jalan kenapa taknak kuatkan semangat. Kalo nak ikotkan aku lagik terok daripada die. Aku serba  kekurangannya.Xpintar seperti kalian. Result pon cukup2 makan jek. Memang kalo nak ikotkan dari awal lagik aku darh give up. N biler pikirkan mak ayah aku teroskan perjuangan walaupon teramat sukar. Aku xnak cepat  mengalah. Bukan aku nak menyindir kawan aku. Cuma aku nak die sedar n masih belom terlambat tuk berusaha lagik. 

Tapi kalo mang die darh xley tempuh kiter xdapat nak menghalang. Cuma aku doakan yang terbaik tok die. Aku pown sedeyh  gak kalo tengok sorang2 kawan aku undur diri. Kalo boleh aku nak graduate gan diorang. Xpela ini satu pengajaran buat aku tok sedar bahawa ader orang yang lebeyh susah daripada kiter. 
Aku nak berjanji pada diri aku yang aku nak belajar  sungguh2 tok tingkatkan pointer aku semester depan nanti. Aku pon perlukan sokongan dari keluarga n kawan jugak. Aku nak jugak dapatkan segulung ijazah kalo boleh. Selagi aku mampu aku akan teruskan perjuangan tok ke menara gading. Aku nak buang sikap malas n xnak main2 lagik. Kawan2 kalo nampak aku main2  tolong la tego aku ek. Aku xmampu hadapi sorang2. Bagila aku peluang tok berjaya macam orang lain. Supaya aku dapat ukir  senyuman mak ayah aku n buat diorang bangga dengan aku. 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...