PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Sabtu, 25 Disember 2010

Azam Baru

Xlame lagik darh kiter akan menyambot tahun baru 2011. Hari hari yang berlalu sudah usah la dikenang lagik. Pengalaman mengajar mendewasakan kiter. Ape menda aku merepak sebenarnya? X aku maksodkan pada tahun baru yang bakal tiba nih sume orang kene laa ader azam baru. Tapi sebelom tuh azam lama korang darh tercapai lom? Kalo belom meh sambung balik tahun baru nanti. Ngee~

Tahun nih banyak benda aku nak wat. Tambah umur darh meningkat nih kene la plan sesuatu yang baru. Macam dari segi penampilan diri, sikap, pelajaran n banyak lagik laa kan. Nak citer satu2 laa nih.
Pelajaran perkara yang paling penting aku kene tingkatkan.

- Oke sekarang aku baru sedar yang aku HARUS lebeyh usaha kali nih. Aku kene buang sikap malas pergi kelas, tangguh buat assignment, xfokus mase lecturer mengajar, xnak main2 n tingkatkan pointer aku. Wajib wajib wajib study setiap hari supaya aku xlupa ape yang aku belajar. N kawan2 tuh penting. Memandangkan aku xramai kawan same kos gan aku. Ader pon dua tiga orang jek rapat. Yang len2 tuh pon per salahnye tolong aku kan if aku  ader buat muke selenge time study, tolong bantu. Hope laa success. Amin~
 Kewangan means cara aku berbelanja n menyimpan duit.

- Duit aku 100 percent bergantung pada elaun sahaja. Kalo nak mintak mak ayah aku pon masih boleh. Tapi sejak aku darh ader duit elaun nih aku xsuke mintak duit kat family malah akan bagi kat diorang if mereka memerlukan. Anak mithali laa kater kan. HAHA. Seperti biasa duit aku dapat akan aku buat tok bayaR duit sewa n belanja makan sahaja. Setiap minggu aku rase aku akan habiskan 50hengget seswai dengan bajet student. Tuh xlagik campur dengan duit belanja makan, topup n isi minyak. So nak berjimat tuh mang agak sukar lakan. Kalo bole aku nak kumpul duit tok mase sesak. Jadik pesanan kepada kawanku harap2 pasni nak pow aku ke tumpang keta ke beragak sket eh. Fahami manusia yang tidak berkemampuan nih. PEACE ~
 Penampilan diri pulak camne ek? Erm,penting ke sampai nak berazam bagai.

- Aku nih jenis yang suka berfesyen jugak. Tapi masalahnya aku xsuke badan aku sebab agak kechubby-an disitu. So aku harap nak kempiskan perut, kecikkan paha, slimkan tangan n yang paling penting rampingkan pinggul. Kasi nampak macam ratu kebaya gitu. Tapi xharap sangat kurus betol2 at least kecik sket2 bole lakan. Nak cepat minum jus mate 5 la. Pastuh dari segi pemakaian kalo bole aku darh xnak terlalu open dedah sane sini lagik. Katakan tidak pada seluar pendek n apa saje yang melihatkan kakiku. Tapi kepala biler ntah aku nak tutup. Pakai tudungkan. Hurm~ Insyaallah coming soon.
 Haa aku nak kumpul duit beli enfon or kamera.

- Pastikan aku dapat kumpul duit sebab aku kalo bole nak beli enfon kegemaranku. Sebenarnya baru jek beli fon tapi xtertarik langsung dengannya. Xpon kalo xdapat fon aku nak kamera. Xkesa laa kamera jenis ape pon yang besar ke yang kecik ke asalkan dapat tangkap muke aku setiap ari pon aku punye suke kan. Kepada sume yang ader kamera yang besar tuh tak payah nak menunjuk sangat laa sebab aku geli tengok. Boikot sume nih kepada fotografer yang susah nak dapat job disebab mereka darh mula menjadik fotografer sambilan siap wat photoshoot pon sendiri. Aku citer darh larik tajuk nih. Wateva~Pastikan aku dapat salah satu daripada benda alah nih.
 Kali nih aku betol2 perlu buangkan sikap malas. Bye2 !

- Aku darh xnak malas belajar, malas kemas rumah, malas jaga badan, malas cuci kereta, malas basuh baju, malas mandi(eh?) ape2 jela. TAK NAK sume tuh. Plis pegi jaoh2 daripada idop aku keyh. Rajin ohhh rajin... Meh laa datang kat aku. Mai la dekat2.
 Last sekali yang aku harapkan mempunyai keluarga yang ceria n bahagia.

- Aku kalo bole xnak n xkan citer pasal keluarga aku kat orang. Tapi aku harap sangat family aku kembali seperti dule. Xnak buat hal masing, sentiasa bertego sapa n yang paling penting makan bersama boleh mengeratkan mane yang renggang. Berharap sangat.

Go go go 2011. Masa tok perubahan mendadak. Kasi gegar penonton di stadium.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...